28 Nov 2012

Seindah Dunia #Part14

Posted by with No comments

Sepanjang hari persekolahan, masing-masing fokus dengan pelajaran. Pagi ke sekolah, petang dan malam mengulang kaji pelajaran. Peperiksaan Pertengahan tahun tinggal beberapa minggu sahaja lagi.

Petang Sabtu itu, Aireen, Fazz, Nelly dan Dania berjogging di Tasik Ampang Hilir bagi menghilangkan tekanan.

  “Freshnya rasa. Tenang sikit dapat jogging.” Nelly bersuara sambil mata tidak lepas memandang sekeliling.

  “Lepas tension lah, asyik mengadap buku je.” Fazz menyampuk.

  "Jom, sambung jog." ucap Dania yang sudah berdiri. Bersedia untuk menyambung larian.

Selepas berjogging, mereka duduk berehat sambil menikmati udara segar.

************************************************************************************************************

  “Hye bro, buat ape kat sini?” Ash mengambil tempat di hadapan EJ manakala Airil menarik kerusi di sebelah.

  “Baru balik dari Ampang Point. Cari buku kat Popular. Korang ni dari mana?” Fareez membalas pertanyaan Ash.

  “Tadi ade latihan ragbi. Ade match lepas mid term.”

Perbualan mereka terhenti seketika apabila pelayan menghantar minuman yang dipesan.
EJ memandang Airil yang tersengih memandang Blackberry Torch di tangannya.

  “Weh, Ril.” Dia menegur. Airil menjongketkan kening. Namun, mata tidak lepas daripada memandang skrin Blackberrynya. Bibirnya mengukir senyum.

  “Macam mana kau boleh sangkut dengan Aireen.”

Airil memandang EJ. Spontan dia tersenyum. “Kenapa?”

  “Jawab je lah.” EJ tidak puas hati apabila soalannya dibalas dengan soalan juga.

  “Entah, aku tak pernah jumpa perempuan macam tu. Masa mula mula aku kenal dia. Tahun lepas. Garang bukan main. Takut aku tapi bila dah kenal…. Lain sangat perangai dia. Macam langit dengan bumi.” Airil menerangkan sebab musabab dia jatuh hati pada Aireen.

EJ mengangguk tanda mengerti dengan penjelasan AIril.

  “Kau, Ash.” Dia menoleh ke arah Ash.

Terkesima Ash dibuatnya. Neslo ais dihadapannya disisip.

  “Entah, susah nak explain.” Mudah Ash menjawab.

  “Seriouslah bro, kau kan tak pernah suka perempuan. Terkejut jugak aku bila kau cakap kau minat Nia. 

  "Nasib baik kau cakap macam tu. Kalau tak memang aku ingat kau ni homo.” Tersedak Ash dengan komen EJ. Airil dan Fareez ketawa.  

Penumbuk ditunjukkan kepada EJ. EJ hanya tersengih.

  “Agak lah kau, aku normal lah. First time aku jumpa Nia. Aku rasa lain. Aku pun tak tahu kenapa. Tapi best what couple dengan dia. Kepala lebih kurang aku jugak.”

  “Kau Fareez, kenapa?” Fareez juga tidak lepas daripada menjadi mangsa.

  “Ha, dah kau rampas girlfriend aku. Aku cari lah yang lain.” Selamba Fareez menuturkannya.

EJ terkejut dengan jawapan Fareez.

  “Kau tak puas hati lagi ke beb. Sorry lah. Sofea yang approach aku. Mana aku tahu dia kau punya.” Perlahan EJ berkata.

Fareez tersengih. Bukan senang nak tengok EJ yang memang sudah terang lagi bersuluh meminta maaf.

  “Relax lah, aku bersyukur jugak benda tu jadi. Sofea tu bukannya baik sangat. Banyak sangat scandal.”

EJ mengeluh lega.

Airil dan Ash setia mendengar. Lama mereka melepak di situ. Gamat suasana dengan suara mereka.

************************************************************************************************************

Aireen duduk disebelah Airil. Tersenyum Airil melihat Aireen. Fazz dan Fareez sedang berbual.
  
  “Ash, tangkap.” Terkejut mereka berempat mendengar suara Dania.

Tercengang mereka melihat Dania dan Ash. Dania membaling kacang Nips lalu disambut oleh Ash dengan menggunakan mulut.

  “EJ. Nah, rasa lah!” Nelly menghulurkan bekas yang berisi kuay tiaw goreng kepada EJ.

EJ tersenyum.

  ‘Haih, asyik senyum je. Lemah jantung aku macam ni.’ Getus hatinya.

  “Sedap. Kau masak ke?” EJ bertanya.

Nelly mengiyakan. Bibirnya masih tidak lekang dengan senyuman.

Kelibat Airil dan Aireen yang lalu dihadapannya langsung tidak dipedulikan. Ralit memerhatikan EJ menyuap kuay tiaw goreng ke dalam mulut.

************************************************************************************************************

  “Eh, korang, Fareez ajak kita pergi Genting lah lepas exam ni?” Fazz bersuara memecahkan kesunyian.

Terhenti seketika Nelly yang baru ingin meneguk air. Aireen yang leka dengan buku ditangan juga segera memandang Fazz. Dania beriak selamba. Langsung tidak terkejut.

  “Ash ade bagi tahu aku.”

  “No wonderlah dia buat tak tahu je.” Aireen menggumam perlahan.

Fazz diserbu dengan pelbagai soalan daripada Nelly. Dania dan Aireen hanya mendiamkan diri. Namun, tetap mendengar perbualan Fazz dan Nelly.

  “Bila Fareez bagi tahu kau?” soal Nelly.

  “Kat sekolah tadi, masa rehat.”

Nelly mengangguk. Pandangannya dialihkan ke arah buku yang dipegang sedari tadi.

************************************************************************************************************

Ash mendengus. Handphone diatas meja disisi katil diambil.

  ‘Siapa yang call aku ni. Nak tidur pun tak boleh.’ Getusnya.

Berkerut dahinya melihat nombor yang tertera.
  
  “Hello, siapa ni?” garau suara Ash menampar gegendang telinganya.

Mimi tersenyum. Segera punat merah ditekan.

Tercengang Ash seketika. Handphonenya diletakkan kembali di atas meja di sisi katil.

************************************************************************************************************

Apa rancangan Mimi? Jadi ke program mereka, vacation ke Genting. Check out the next chapter. As usual questions or comments?

P/s: Kalau ade typo ke ape ke, SORRY!



0 compliments:

Post a Comment