6 Nov 2012

LIFE

Posted by with No comments
Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself.

 So, based on the quotes, ape yang Wawa faham, kita sendiri yang mencorakkan hidup kita. Kita tak boleh hanya nak stay at one place. Tunggu apa yang bakal berlaku pada diri kita atau bukannya kita meneroka satu dunia untuk mencari siapakah kita. No! Sedari kecil kita dididik, diajar mengenal dunia. Tujuannya adalah untuk kita menggunakan setiap apa yang diajar dalam membentuk diri kita pada masa hadapan. Oleh sebab itu, hukum menuntut ilmu itu wajib.


Hidup ini ibarat roda, kadang-kadang di atas, kadang-kadang di bawah.

But, unfortunately, people nowadays often think kita sekarang adalah kita pada masa akan datang. Tidak! Kita pada hari ini belum tentu lagi kita pada masa akan datang. So, untuk memastikan kita pada masa akan datang adalah seperti yang diharapkan, itulah gunanya kita pada waktu ini. Pada detik dan ketika inilah kita perlu membentuknya. Mereka acuan supaya kita pada masa akan datang adalah saling tak tumpah acuan yang telah dicipta. Persis kata peribahasa Melayu, bagaimana acuan begitulah kuihnya.



Therefore, we should open our mind and change our thought, why don't we sacrifice something precious for our amazing future. Anyhow, always stick to....


0 compliments:

Post a Comment