26 Nov 2017

PHASE?

Posted by with No comments
Assalamualaikum.

life ni menyedihkan kan. betul tak? sebab setiap hari we have to face problems and all. life ni menyakitkan. life ni unfair sangat.

sayang, kenapa ada thought macam tu. hidup macam roda.  bukan setiap waktu kita nak merasai kesenangan dalam hidup. ada masa Tuhan akan berikan hujan. sayang, kenapa sedih sangat ni hmm. dalam hidup ni, kadang-kadang memang ada perkara yang kita taknak tapi still kita kena hadap jugak. sebab despite semua ni, kita akan jadi lebih kuat.

dah dah jangan sedih okay, kalau sedih. share la dengan wawa. wawa nak tau kenapa korang semua sedih. tak elok pendam tau. sayang, hari ni Wawa nak share kenapa kita selalu overthinking ea? sebab kita tak percayakan dia? sebab kita rasa insecure ke cane? sayang, kalau dia sayang kita, dia akan sentiasa ada untuk kita. okay? kalau dia takde maksudnya kita bukan keutamaan dia, kalau tak percaya, cuba tengok hmm parents kita, kalau kita ada masalah je, dia mesti akan care pasal kita. sebab of course la perents mana yg tak sayang anak. betul tak?

kawan? depends on jenis kawan jugak tau. sebab kawan yang baik takkan susahkan kawan dia. kawan yang baik akan selalu ada untuk kawan dia. kawan yang baik akan mempercayai kawan dia. kawan yang baik takkan lupakan kawan dia. kawan yang baik jugak akan selalu doakan kawan dia. so, sayang, wawa harap korang semua pandai pilih kawan dan jadikan lah kawan yang baik. sebab apa? kalau tak jumpa kawan yang baik, jadilah kawan yang baik. 

Okay dah, hmm weekends ni cousin wawa bertunang. Hmm, wawa happy plus excited sangat,  kenapa? sebab cousin yang rapat dah nak entering new phase in life kot. dulu kitorang selalu main sama sama masa kecik kecik. teringat masa tu main buaian kat rumah ayah mi, pastu dapat gula gula la. rasa macam baru semalam je. tak sangka semua dah besar, dah ada life masing masing. struggling to survive. hmm, wawa doakan fara and hazwan happy, kekal sampai bila bila. congratulations. cepat cepat sikit kahwin, tak elok bertunang lama lama. 

turn wawa? eh lambat lagi, Wawa nak grad dulu, wawa nak kenal hati budi, perangai dia dulu baru boleh move into next phase. nasihat wawa? kita kalau nak pilih someone, kita bukan setakat pilih suami tau, kita pilih ayah untuk anak anak kita, kita pilih menantu untuk parents kita. carilah seorang yang mampu buat kita tersenyum saat kita bersedih, mampu melihat air mata disebalik senyuman, sanggup susah dan senang sama sama. yang paling penting tanggungjawab terhadap agama, ibu bapa. kalau kita tak merasai kemanisan tu pun, mungkin Allah hantar anak lelaki yg taat pada ibu dia sama macam suami kita. hmm, itu lebih baik kan. sebab setiap anak adam yang mati meninggalkan 3 perkara, amal kebaikan, sedekah jariah dan anak yang soleh. mungkin amal kita tak cukup sebab kita manusia yang tak lari daripada melakukan dosa. sedekah kita pun mungkin ada yang tak ikhlas. jadi yang ketiga tu penting.

so, hmm wawa harap semua dapat input la baca blog wawa. hmm. lagi satu wawa nak share pasal lagu ni. wawa suka sangat dengan lirik dia. jadi wawa harap sayang sayang semua dengar lagu ni k. hmm tu je lah drpd wawa. thanks for reading. nanti wawa share moments during engagement FARA and HAZWAN. :) 


0 compliments:

Post a Comment